lunes, 21 de junio de 2010

BIZITZA DA, SOIL

ES LA VIDA, SIN MÁS

Me vienen a la mente esas gentes

que utilizan la guerra,

la sangre inocente,

como instrumento estético

para justificar sus vidas,

para amparar su pobreza.

Porque la vida, en todo su misterio,

no deja de ser bella.

Una enorme y fantástica obra de arte.

No pasan mas catástrofes ahora que hace 100 años;

simplemente, hay televisión

¿Quién fue el imbécil que inventó el asesinato político? 

Me gustan las quimeras. Sí. Adoro la palabra.

Me hace sentir el susurro de unos labios dulces y sensuales

al pronunciar

lentamente

qui…me…ra…

El amor y el arte nacen del seno de las quimeras.

También pueden emanar de un helado de fresa

del sudor de un parto,

de la ola rompiendo,

de un entierro al atardecer,

del crepitar de la la hojarasca en otoño. .

¿Y qué me importa si no hablas mi lengua, cuando hablas mi idioma?

Veo hombres con bebés caminando por 7th Avenue, Brooklyn.

Algunos son amigos, otros no.

Es lo normal.

El sol sale y se pone.

En primavera brotan las flores,

en verano nos creemos inmortales,

y en invierno se nos cierran los ojos.

Es la vida, sin más. 

BIZITZA DA, SOIL

Gogora datozkit orain, beren bizitzak zuritzeko

tresna agerikotzat gerra eta

odol errugabea erabiltzen dutenak,

beren txirotasuna gorde asmoz. 

Zeren bizitza, bere misterio guztian, ederra baita izatez.

Artelan erraldoi zoragarria da.

Ez dago gaur, orain ehun urte baino hondamendi gehiago;

telebistaren lekukotza dagoela, horixe.

Zein ergelek asmatu ote zuen hilketa politikoa? 

Maite ditut ameskeriak. Bai. Maite dut hitza.

Ezpain gozo sentsual baten xuxurla sentiarazten dit

astiro- astiro

ahoskatzean.

A…mes…ke…ri…ak

Ameskerien baitatik sortzen dira maitasuna eta artea.

Sor daitezke, baita ere, marrubizko izozki batetik

erditze baten izerditik,

olatu batetik,

hileta batetik,

Coney Island aldean iluntzean egindako ibilalditik.

Eta zer niri, neure hizkuntza ez badakizu, baina bai ene hizketa?

Gizonezkoak ikusten ditut haurtxo txikiekin 7th Avenue-n oinez, Brooklyn-en.

Batzuk lagunak dira, beste batzuk ez. Hori da normala.

Eguzkia irten egiten da, eta sartu.

Udaberrian loreak jaiotzen dira eta

udan hilezkor sentitzen gara.

Bizitza da soil.

 

(Itzulpena, Iñaki Bastarrika) 

No hay comentarios:

Publicar un comentario